– Maverix LABS er vårt kreative og digitale utviklingsmiljø...
– Tanken er at XXLs signalfarge skaper ‘bright moments’ under Black Week, sier kreatør i Maverix, Markus Lind.
Men han legger raskt til:
– Selv om AI er et fantastisk verktøy, ligger det mye kreativt håndverk og designerfaring bak. Det er likevel slik at så fort som utviklingen går, kanskje spesielt innenfor video, hadde dette ikke vært mulig å skape så effektivt under forrige Black Week, sier kreatøren.
Maverix overtok som kreativt byrå for XXL i sommer. Med unntak av skolekampanjen Great Comeback i høst, er dette første store kampanjen som byrået har levert.
– Vi skal bruke AI der det skaper merverdi og effektiviserer. Black Week er et eksempel på det. Det blir ikke bare AI-kampanjer heretter, men det er et viktig hjelpemiddel som kan skape mer effektivitet på flere områder, sier markedsdirektør Kåre Even Jevanord i XXL.
– Maverix LABS er vårt kreative og digitale utviklingsmiljø...
...der vi ukentlig tar i bruk helt nye verktøy innen kreative uttak som musikk, voice, film og bilder.
I tillegg til at vi satser målrettet innen teknologi, har vi investert tungt i ny digital kompetanse, forteller byråleder Linda Nordheim i Maverix.