Empet spiller på empati, empiri og emergency...
Slik ble Dyreklinikkene til Empet. Den største kjeden av norskeide dyreklinikker er nå de firbentes førstevalg.
Maverix har utviklet et samlende kommunikasjonskonsept for EMPET, tidligere kjent som Dyreklinikkene. Konsept og slagord binder all kommunikasjon sammen og skaper en tydelig rød tråd. Slagordet "Firbentes førstevalg" formidler at EMPET setter dyra først.
- Det er ikke så ofte man får sjansen til å jobbe tett med dyr og dyrevelferd. Som to dyreglade mennesker, har dette vært en svært morsom og givende oppgave, forteller de to hundeeierne i Maverix, Paal Tarjei Aasheim og Kim Taanevig.
Empet spiller på empati, empiri og emergency...
...og da er det jo ikke så rart at man blir de firbentes førstevalg
I dag behandler Empet mer enn 200.000 kjæledyr hvert eneste år. Med den største empati.
Maverix-teamet og designer Torjan Rood Vastveit har jobbet tett med selskapets ledelse og utviklet konsept, slagord og digitalt materiell for hele Empet-kjeden. Utgangspunktet var at Dyreklinikkene AS, den største kjeden med norskeide dyreklinikker, skulle bytte navn til Empet.
Navnet henviser til empati, empiri og emergency. Som en del av navnebyttet, ønsket kunden et konsept som styrker merkevaren. Fotograf Sigve Aspelund har stått for de dyrisk flotte bildene til denne kampanjen.
We don't always play by the book
but we always get results