EMPET – de firbentes førstevalg

Slik ble Dyreklinikkene til Empet. Den største kjeden av norskeide dyreklinikker er nå de firbentes førstevalg.

Maverix har utviklet et samlende kommunikasjonskonsept for EMPET, tidligere kjent som Dyreklinikkene. Konsept og slagord binder all kommunikasjon sammen og skaper en tydelig rød tråd. Slagordet "Firbentes førstevalg" formidler at EMPET setter dyra først.

- Det er ikke så ofte man får sjansen til å jobbe tett med dyr og dyrevelferd. Som to dyreglade mennesker, har dette vært en svært morsom og givende oppgave, forteller de to hundeeierne i Maverix, Paal Tarjei Aasheim og Kim Taanevig.

Empet spiller på empati, empiri og emergency...

...og da er det jo ikke så rart at man blir de firbentes førstevalg

I dag behandler Empet mer enn 200.000 kjæledyr hvert eneste år. Med den største empati.

Konsept, samlende slagord og design

Maverix-teamet og designer Torjan Rood Vastveit har jobbet tett med selskapets ledelse og utviklet konsept, slagord og digitalt materiell for hele Empet-kjeden. Utgangspunktet var at Dyreklinikkene AS, den største kjeden med norskeide dyreklinikker, skulle bytte navn til Empet.

Empati, empiri og emergency

Navnet henviser til empati, empiri og emergency. Som en del av navnebyttet, ønsket kunden et konsept som styrker merkevaren. Fotograf Sigve Aspelund har stått for de dyrisk flotte bildene til denne kampanjen.

Vil du vite mer om dette caset?

Paal Tarjei Aasheim

Strateg og seniorrådgiver

paal@maverix.no+47 950 82 000

Linda Nordheim

Byråleder og seniorrådgiver

linda@maverix.no+47 995 05 195

MAVERIX

AGENCY

We don't always play by the book

but we always get results

MAVERIX Oslo

Aker Brygge,
Grundingen 6
0250 Oslo

MAVERIX Bergen

Vaskerelven 39
5014 Bergen

Offisielle partnere

Sertifiseringer

Google Ads, Analyse, Grafisk Design, UX/UI Design, Kommunikasjon & PR, Digital markedsføring