GODTLEVERT: #holdnorgeigang

Da pandemien brøt ut og Norge brått stengte ned, måtte noen helter der ute holde hjulene i gang. #holdnorgeigang-kampanjen samlet flere store norske merkevarer, og hyllet alle disse heltene.

Sammen med Nordens største food tech selskap, Godtlevert, utviklet Maverix den nasjonale kampanjen #holdnorgeigang. Frykten var stor og stemningen dyster her hjemme da Norge stengte ned i mars. ‍

Hele familien måtte trå til

Matkassegiganten Godtlevert opplevde umiddelbart stor pågang fra både nye kunder og media. Godtlevert var i en situasjon der deres leverandører måtte produsere livsnødvendige råvarer som aldri før, men uten mange av de vanlige utenlandske sesongarbeiderne. Dermed måtte bøndene og gårdbrukerne stå opp tidligere enn vanlig og ta i bruk hele familien for å holde hjulene i gang.

Effektiv reklamekampanje som hyllet heltene

Godtlevert ønsket å sette fokus på disse leverandørene og takke dem for den ekstra samfunnsinnsatsen de gjorde - og fortsatt gjør - under pandemien. Ideen ble kom opp i et møte søndag ettermiddag, produksjonen av materiell og filmer ble iverksatt mandag morgen og kampanjen gikk på luften tirsdag kveld. Sjelden eller aldri har det vært så kort vei fra ide til publisering.

Det ble produsert i alt fire ulike filmer for Godtlevert, basert på dokumentariske intervjuer med fire faste småskala-produsenter av norsk mat. Filmene gikk både på tv og i digitale kanaler. Godtlevert har sjelden hatt filmer som har skapt så stort engasjement. Filmene er sett over 500.000 ganger og har fått tusenvis av positive reaksjoner.

Se hele #holdnorgeigang-filmen her

Lofoten Fisk, Salmar, Sparebank 1, Volvo

Andre store selskaper som Sparebank 1, Volvo, Lofoten Fisk og Salmar ville også være med på #holdnorgeigang-kampanjen. De bestilte en lang rekke filmer til sine kampanjer, som måtte produseres under svært krevende restriksjoner og reiseforbud. Det var for eksempel ikke mulig å dra til kundene på Frøya, Lofoten eller Halsa og vi måtte ta i bruke et nettverk av kontakter for å få produsert materialet. Filmene er publisert både på tv og i digitale flater.

Les mer om prosjektet og intervju med kreativ leder Lovisa Morling i Godtlevert på Kampanje.com.

Vil du vite mer?

Linda Nordheim

Byråleder og seniorrådgiver

linda@maverix.no+47 995 05 195

Jan Ove Årsæther

Strategidirektør, seniorrådgiver

janove@maverix.no+47 414 43 611

MAVERIX Oslo

Aker Brygge,
Grundingen 6
0250 Oslo

MAVERIX Bergen

Vaskerelven 39
5014 Bergen

Offisielle partnere

Sertifiseringer

Google Ads, Analyse, Grafisk Design, UX/UI Design, Kommunikasjon & PR, Digital markedsføring