Less is more, særlig når man får i oppgave å redesigne et produkt som er en viktig del av hverdagen til mange nordmenn.
Kjeldsberg kaffe seiler i medvind, men er fortsatt den kaffen som flest plukker opp og titter på – før de setter den pent tilbake i hylla. Vi fikk det ærefulle oppdraget å sørge for at enda fler putter posen den i handlekurven.
Les alt om våre design-tjenester
Vi gikk til oppdraget med ærefrykt, og gjorde noen helt enkle justeringer:
Vi forenklet kommunikasjonen på forsiden, for å tydeliggjøre hva Kjeldsberg mener med «ordentlig kaffe». Samtidig justerte vi både informasjonshierarkiet og fargekoderingen, så det blir lettere å velge riktig variant. Dessuten har vi forkortet tekstene og forenklet all inforgraphics.
De nye posene er straks i butikken. Og hvem vet; snart er de kanskje på ditt frokostbord også?
Et godt pakningsdesign innen retail – og spesielt for kaffepakninger med høy konkurranse – må fange oppmerksomhet, kommunisere merkevaren tydelig og skape kjøpslyst.
Designet må skille seg ut i butikkhyllene med Kjeldsbergs velkjente farger, samt kontraster og lesbar typografi.
Logo, fargebruk og grafiske elementer må formidle kvalitet, Kjeldsberg-historien og deres merkeverdier.
Kunden må raskt forstå kaffetypen, brenningsgrad, opprinnelsen og smaken.
Eksklusive materialer, med den noe glossy effekten og strukturen skal gi premiumfølelse og øke verdipersepsjonen.
Miljøvennlige materialer og smart emballasje (zip-lock, ventil for ferskhet) er viktige for både forbrukeren og miljøet.
For kaffepakninger spesielt er duftbevaring, premiumopplevelse og tydelig smakskommunikasjon avgjørende for å skape en sterk merkevare og drive salg.
Kos deg med Kjeldsberg Kaffe...
Les mer
ANDFJORD SALMON – farmed with a clear conscience