I over 100 år og fire generasjoner har familien Måsøval levd med og av havet utenfor den værharde øya Frøya, helt ytterst på kysten av Sør-Trøndelag.
I 1972 var familien blant de første som satset på oppdrett her i landet. Og i dag er de et av få familieeide oppdrettsselskap som ikke har blitt slukt av de store gigantene.
Maverix har samarbeid tett med både familien og ledergruppen i selskapet om å utvikle en solid merkevareplattform med et samlende og motiverende slagord. Resultatet har blant annet blitt en ny digital plattform med gode historier. Som skal bidra til å skape intern stolthet, bygge en tydelig merkevare, og styrke selskapets omdømme.
Langs kysten av Midt-Norge, der sterke tidevannsstrømmer og friskt vann skaper gunstige forhold, trives laksen som fisken i vannet. I dette dynamiske miljøet bygger den styrke og utvikler en tett og fin struktur, riktig fettinnhold og en vakker rød farge.
Familien Måsøval har med andre ord alltid hatt gode forutsetninger for å kunne servere en fantastisk råvare. Det gjelder bare å spille på lag med naturen. Så har da også Måsøval tatt mål av seg til å være en ledende bidragsyter til en bærekraftig utvikling av oppdrettsnæringen.
Måsøval har vært en pioner innen elektrifisering av oppdrettsanleggene, de har vært GlobalG.A.P.-sertifisert siden 2013, og kan skryte av usedvanlig god fiskehelse.
I dag skaper Måsøval sunn og god mat til en million mennesker over hele verden – hver eneste uke, året rundt. De bygger dessuten opp en helt ny oppdrettsnæring på Island, og har blitt tildelt en av få utviklingskonsesjoner her i landet.
– Det er pionerånden som gjør at Måsøval står fjellstøtt på egne bein etter 50 år. Og det er den som gjør at vi vil fortsette å prege næringa også de neste 50, forteller Lars Måsøval, som nå er daglig leder i eierselskapet Heimstø AS.
Måsøval er en samarbeidende samfunnsbygger: En familiebedrift med lang tradisjon for å skape sterke lokalsamfunn, og som mer enn gjerne samarbeider med andre om innovasjon som gir bedre fiskevelferd og miljø.
Også samarbeidet med Maverix har fungert knirkefritt. Og gitt såpass mersmak at vi også har fått oppdraget med å markedsføre eierselskapet Heimstø.