Maverix produserer

Frie Tøyler for

VIAPLAY

  • Hjem
  • Caser
  • Maverix produserer Frie Tøyler for VIAPLAY

For første gang tar Viaplay med seerne på innsiden av galoppmiljøet, og det i tv-serien Frie tøyler.

Der lover Viaplay å ta med seerne inn i en verden av sterke personligheter, mye penger. store drømmer og ikke minst mye bling.

– Det er veldig gøy å kunne introdusere en så kul, spennende og blingete gjeng til folk der hjemme. Her får man alt det beste av reality, i en helt ny innpakning. Det blir rått, sier programredaktør Jonas Møller i Viaplay.

Poster for tv-serien Frie Tøyler for Viaplay.

Full bling

- Ja, det startet med at vi gikk inn med en andelshest, også har det bare ballet på seg. Nå har vi 15 hester, eller jeg sier 17, fordi vi har fire hester vi eier 50 prosent og alle ender på Bling. Så da laget vi et selskap som heter Enterprise Bling, sier Axel Melbye til Kampanje. Melbye er altså en av karakterene i den nye hesteserien. 

Vi blir tatt med på innsiden av galoppmiljøet i Norge, en fascinerende verden...

Serien omhandler ikke bare raske hester og dyre konkurranser, men gir et unikt innblikk i menneskene som lever og ånder for sporten. 

Dette er en dokureality som utforsker både det profesjonelle og personlige livet til jockeyer, trenere og hesteeiere.

Gjennom sesongens åtte episoder kommer publikum tett på deres hverdag, utfordringer, oppturer og nedturer.

– Gjennom sist høst har vi fått en tydelig bekreftelse på at retningen vi går i når det gjelder historiefortelling fungerer veldig godt. Det leverer vi enda tydeligere på med menyen vi nå presenterer for våren, sier Kenneth Andresen, norgessjef i Viaplay.  

Satser hardt på reality

– Nå har vi staket ut en retning som har fungert veldig bra og som tydelig viser vår identitet, derfor både viderefører og utvider vi universene våre til våren. Vi skal fortsette å glede, underholde og sjokkere. Vi er ikke redde for å pushe grenser og er stolte av å være litt rampete. Fremover satser vi hardt på reality, alt fra såkalt bikinireality, matlaging, oppussing, kjendiser og generelt karakterdrevet innhold. Og når vi sper inn litt deilig krim her, så kan seerne virkelig bare glede seg til våren på Viaplay, sier programdirektør Anine Johansen. 

Maverix har også utviklet et eget digitalt hjem for Frie Tøyler, sammen med Viaplay og sponsoren Norsk Rikstoto.

Premiere mandag 17. mars

Frie tøyler har premiere ved midnatt på Viaplay, og kl. 21.30 på TV 3, mandag 17. mars. Resten av denne første sesongen kan du se hver onsdag fra midnatt på Viaplay, og på TV3 kl. 21.30.

Se traileren for Frie Tøyler:

MAVERIX

AGENCY

We don't always play by the book

but we always get results

VÅRE CASER

Vi jobber med noen av Nordens største merkevarer

Hva kan vi gjøre for deg?

Maverix er et ledende byrå innen strategi, teknologi, reklame og design som skaper vekst sammen med deg og dine produkter og tjenester.

SISTE FRA MAVERIX

Vi leder an i utviklingen

MAVERIX Oslo

Aker Brygge,
Grundingen 6
0250 Oslo

MAVERIX Bergen

Vaskerelven 39
5014 Bergen

Offisielle partnere

Storyblok
Piwik pro
Google Parner
Bra Sok

Sertifiseringer

Google Ads, Analyse, Grafisk Design, UX/UI Design, Kommunikasjon & PR, Digital markedsføring