For første gang tar Viaplay med seerne på innsiden av galoppmiljøet, og det i programmet «Frie tøyler». Der lover Viapay å ta med seerne inn i en verden av sterke personligheter, mye penger. store drømmer og ikke minst mye bling.
- Ja, det startet med at vi gikk inn en andelshest også har det ballet på seg. Nå har vi 15 hester, eller jeg sier 17, fordi vi har fire hester vi eier 50 prosent av og alle ender på Bling. Så da laget vi et selskap som heter Enterprise Bling, sier Axel Melbye til Kampanje. Melbye er altså en av karakterene i den nye hesteserien.
Han tar oss med på innsiden av galoppmiljøet i Norge, en fascinerende verden der sterke personligheter, mye penger, omdømme og store drømmer kolliderer. Serien omhandler ikke bare raske hester og dyre konkurranser, men gir et unikt innblikk i menneskene som lever og ånder for sporten.
Dette er en dokureality som utforsker både det profesjonelle og personlige livet til jockeyer, trenere, hesteeiere, og støtteapparat rundt galoppsporten. Gjennom sesongens seks episoder kommer publikum tett på deres hverdag, utfordringer, oppturer, nedturer, og den unike atmosfæren som skapes i fellesskapet deres.
– Gjennom sist høst har vi fått en tydelig bekreftelse på at retningen vi går i når det gjelder historiefortelling fungerer veldig godt. Det leverer vi enda tydeligere på med menyen vi nå presenterer for våren, sier Kenneth Andresen, norgessjef i Viaplay.
– Nå har vi staket ut en retning som har fungert veldig bra og som tydelig viser vår identitet, derfor både viderefører og utvider vi universene våre til våren. Vi skal fortsette å glede, underholde og sjokkere. Vi er ikke redde for å pushe grenser og er stolte av å være litt rampete. Fremover satser vi hardt på reality, alt fra såkalt bikinireality, matlaging, oppussing, kjendiser og generelt karakterdrevet innhold. Og når vi sper inn litt deilig krim her, så kan seerne virkelig bare glede seg til våren på Viaplay, sier programdirektør Anine Johansen.
We don't always play by the book
but we always get results