REMA 1000 og Maverix feirer Valentiner-dagen med et plundrete frieri. Som nok en gang demonstrerer at «det enkle er ofte det beste».
Dette er den første reklamefilmen Maverix har laget for storannonsøren Rema 1000, som en del av relanseringen av det velkjente slagordet. Henrik Sander i Tangrystan har hatt regi, og filmen hadde premiere like før Valentiner-dagen.
I filmen følger vi et ungt par på ferie i Italia, hvor den unge mannen stadig forsøker å finne den perfekte situasjonen å fri til sin kjæreste på. Det kommer stadig nye hindringer i veien, og han lykkes først i det han er i ferd med å gi opp.
– Frieri-filmen har blitt fremhevet av det internasjonale bransjenettstedet Shots, og det er jo en flott fjær i hatten, forteller en fornøyd Paal Tarjei Aasheim i Maverix.
We don't always play by the book
but we always get results
Den nye reklamefilmen er en videreføring av et av Norges mest populære reklamekonsept gjennom tidene. «Det enkle er ofte det beste» ble i sin tid klekket ut av Ivar Vereide og Eivind Moe, i tett samarbeid med Ole Robert Reitan.
Mange år senere har Paal Tarjei Aasheim og byråleder Linda Nordheim blåst liv i det gamle favorittslagordet. I tillegg til den nye reklamefilmen har Maverix også produsert en serie med SoMe-filmer og radiospotter for dagligvaregiganten.