Ingen steder langs hele norskekysten ligger nærmere Golfstrømmen enn Andøya.
I bassengene på Andøya er laksen helt trygg. Det rene saltvannet strømmer inn fra Norskehavet, nesten helt uten bruk av ekstra energi. Og biomasse samles inn og gjenbrukes som en ressurs.
Andfjord Salmon har ved hjelp av Maverix gitt den unike og patenerte teknologien sin varemerket Natural Flow.
Konseptet kombinerer det beste fra tradisjonelt sjøbasert lakseoppdrett med fordelene ved å være landbasert. Andfjord Salmon er en av våre aller første kunder og i tett samarbeid med ledelsen og styret i Andfjord Salmon utviklet vi det strategiske kommunikasjonskonseptet Clear Conscience. Vi har levert alt av markedskommunikasjon for selskapet, herunder design, rapporter, nettsider, pakningsdesign, markedsmateriell etc.
Ingen steder langs hele norskekysten ligger nærmere Golfstrømmen enn Andøya.
Her har Andfjord Salmon gjenskapt laksens naturlige habitat – inne på land.
Laksen har høy overlevelsesgrad, utsettes ikke for lus eller farlige alger – og det innovative anlegget forbruker lite energi.
Maverix har utviklet visuell profil for Andfjord Salmon, bygget på det kreative konseptet Clear Conscience.
Den første laksen fra selskapet ble levert til markedet i eksklusive pakninger.
Selskapets nettsider er bygget på plattformen X Machina, med Storyblok som CMS og Cloudinary som DAM.
Maverix har vært strategisk fullservicebyrå for innovative Andfjord Salmon helt siden 2019.
Sammen med styret og ledergruppen utviklet vi Clear Conscience-konseptet, som den store historien som skal definere selskapet og posisjonere det som oppdrettslaksen med det minste miljømessige fotavtrykket.
Clear Conscience tas ut på mange ulike måter, alt etter hvem man snakker til: Invest with a Clear Conscience (mot investorer), Farmed with a Clear Conscience (mot importører), Served with a Clear Conscience (mot dagligvare og restauranter), Enjoy with a Clear Conscience (mot forbrukere). Disse ulike måtene å ta ut konseptet på er utviklet som en digital modul, som automatisk tilpasses designet, der man kan leke med konseptet i så mange retninger man ønsker.
Som en viktig del av markedsføringen har vi også utviklet konseptene Chef’s Story og Salmon Recipe Story, som er to content marketing-produkter. Chef’s story er portretter av kjente norske kokker og deres personlige historie.
Les mer: Verdensmester Øyvind Bøe Dalelv: – Vesterålen skapte min identitet som kokk
Det andre er en utvidet form for oppskrifter, der kokken først deler en personlig historie om akkurat den retten. Begge disse content marketing-konseptene produseres i mange versjoner, både som scrollytelling-artikler og ulike filmer. Konseptene er spesielt utviklet med tanke på 1) engasjement i sosiale medier og 2) SEO-kraft.
Vi har designet en komplett digital salgs- og markedsføringsplattform for selskapet, utviklet i cms-et Storyblok og tett integrert med mediebankløsningen Cloudinary. Disse verdensledende produktene for markedsføring og e-handel har vi kombinert i vår løsning, som vi kaller X Machina.
Cloudinary er et av de raskest voksende brand centerne i dag, først og fremst for sine unike muligheter for effektiv internasjonal versjonering av innhold. Vi har utviklet en visuell profil for alt fra årsrapporter til nettsider og levende bilder for alle kanaler.
Les mer
700 meter inne i fjellet skapes det teknologisk magi