Matkasse-konsernet Godtlevertgruppen ba Maverix om bistand, og løpet av noen få, hektiske uker utviklet vi en ny strategi og et nytt kreativt konsept.
Vi produserte i løpet av kort tid en lang rekke uttak til alle tenkelige kanaler, som gjorde at matkasseleverandøren endelig kunne forsyne seg grovt av matmarkedet.
Så allerede uken etter oppstartsmøtet presenterte vi en helt ny strategi og et kreativt konsept som treffer kundenes kjernemotivasjon. «Hverdagen Godtlevert» ble godkjent over bordet, og snart rullet kameraene hjemme på kjøkkenet til en ekte familie. Som fortalte hvordan Godlevert hjelper dem å håndtere hverdagen med tre små barn under tre år.
Vi produserte over 20 filmer i ulike lengder og formater, og med litt ulike budskap. Dermed kunne vi ikke bare vise en sjarmerende reklamefilm på TV, men også følge opp med en svært effektiv retargeting-kampanje i digitale kanaler.
Filmene testet all time high på liking, men enda viktigere: Tre fjerdedeler av de spurte husket riktig avsender og kunne gjenfortelle tilbudet. Som over halvparten fikk lyst til å slå til på. Så selv om tilbudet var det samme som i forrige kampanje, hadde vi en 2,86 ganger høyere konverteringsrate, og kunne dermed halvere kostnadene per salg.
Resultatene var så gode at vi senere har utviklet konseptet «Adam hjelper deg» for Adams matkasse, søstermerket som har en enda litt mer matinteressert målgruppe. Samt konseptet «Smaklig måltid» for den svenske versjonen: Linas Matkasse