Hotell- og restaurantfamilien De Bergenske har sammen med Maverix vunnet gull i reiselivsmarkedsføring. Direktesalget økte betydelig i året som gikk, etter overgangen til ny digital bookingplattform.
Maverix har utviklet både nytt kreativt kommunikasjonskonsept, ny digital strategi og nye bookingsider for de 6 hotellene og 15 restaurantene. Økningen i det viktige direktesalget er på 12 prosent i perioden etter lansering, men fortsetter å vokse. Den digitale synligheten har økt med hele 1.236 prosent.
Prisen i åpen klasse i reiselivsmarkedsføring ble delt ut av HSMAI Norge ved Frode Aasheim fra Visit Norway.
– Dette var utrolig gøy. Vi har jobbet hardt og målrettet med å profesjonalisere vår strategi og det er selvfølgelig veldig kjekt når det har skapt så gode resultater, sier general manager Yngve Hansen ved Bergen Børs Hotel. Han mottok prisen under sammen med salgsdirektør Erik Ekeberg og byråleder i Maverix, Linda Nordheim.
– Årets vinner har løftet sin virksomhet gjennom en ny tilnærming til digital verdiskaping – ikke bare som et teknologiprosjekt, men som et strategisk grep for å skape bedre flyt, mer innsikt og sterkere resultater, sier juryen.
– Ved å ta i bruk plattformen X Machina har de samlet data, innhold og kundeopplevelse i et kraftfullt system og fått verdifull sanntidsinnsikt i hele kundereisen, heter det videre.
Se hele caset:
Les mer
Ny digital bookingplattform ga rekordsalg for DE BERGENSKE
Maverix er fullservicebyrå for De Bergenske og har levert markedskampanjer, strategi, SEO og SEM og design, foruten ny digital plattform.
Les alt om vår digitale plattform: X MACHINA
– Gjennom en tydelig retning og stor gjennomføringsevne har De Bergenske vist hvordan tradisjonelle aktører kan ta kontroll i en digital verden, og levere synlig resultater på rekordtid, står det i begrunnelsen.
– Det er veldig stas å få dokumentert at vår strategi og tilnærming til moderne markedsføring fungerer så godt. Å vinne denne prisen en bransje med så beinhard konkurranse er en enorm tillitserklæring. Tusen takk til en fantastisk kunde og et særdeles kompetent team av dyktige medarbeidere fra både byrå kunde, sier Linda Nordheim i Maverix.
Strawberry vant Ferda-prisen som årets reiselivsmarkedsfører og Petter Anker Stordalen delte i tillegg selveste æresprisen med sin daglig leder Torgeir Silseth.
– Vi gratulerer Strawberry på det varmeste, en merkevare vi også hadde stor glede av å jobbe sammen med under relanseringen og reisen fra Nordic Choice til Strawberry, sier Nordheim.
Denne prestisjetunge prisen gis av juryen til den klassevinneren som utmerker seg spesielt i én eller flere kategorier. Vinneren av Ferda prisen må befinne seg på et høyt profesjonelt nivå, og ha markedsføring solid forankret i bedriftens filosofi.
HSMAI Norway er den norske grenen av Hospitality Sales & Marketing Association International, en kilde for kunnskap, samhold og erkjennelse av ledere som er dedikert til yrkesutvikling, omsetningsvekst, inntektsmaksimering, markedsføring og merkevarebygging.
HSMAI er en verdensomspennende organisasjon for salgs- og markedsføringsledere, som representerer alle deler av reiselivsbransjen. Med sitt sterke fokus på etterutdanning er HSMAI blitt ledende på å spore opp og formidle trender innen reiselivsnæringen og markedsføringsledelse, i tillegg til at organisasjonen introduserer medlemmer og kunder for hverandre.
Les mer
1001 STRAWBERRY-historier fra hele Norden
XXL: Black Week – Bright Moments