Gullblyant
til Maverix-teamet
Caroline og Gjon
Gjon Gjokaj og Caroline Dammen fortsetter å forsyne seg godt av førstepremier i norske og internasjonale reklamekonkurranser. Det er faktisk andre året på rad at det unge teamet utmerker seg i selveste Gullblyanten.
Teamet som fullførte Kristiania/Westerdals og Miami Ad School så seint som i fjor – og som ble hentet til Maverix tidligere i år – tok det edleste metallet i Student Kommunikasjon og ble hedret med "Årets student".
Les mer: Kreativt Forum og Gullblyanten 2024
Det ble delt ut tre priser i studentkategoriene i Gullblyanten 2024, alle innen Student Kommunikasjon. Det edle gullet og hederstittelen Årets Student gikk til arbeidet «Duolingo Metal» for språkprogrammet Duolingo av Caroline Nøkleby Dammen, Gjon Gjokaj og Gibson Smith (Westerdals/Miami Ad School). Den kreative ideen tok utgangspunkt i å lære språk gjennom interessen for musikk.
«I en kategori med flere sterke bidrag var det tydelig at vinnerjobben oste litt ekstra av metall. Jobben har en tydelig idé og er svært godt gjennomtenkt. Det er imponerende å se hvordan målgruppens lidenskap for heavy metal er omgjort til språkopplæring med enkle, men effektive grep».
Les mer
Slik ble SANTA MARIA størst i Norge på taco
– Utrolig moro å ta hjem selve gullet i Gullblyanten. Dette motiverer virkelig til videre kreativt arbeid, sier Maverix-teamet Gjon og Caroline, som får med seg 10.000 kroner fra DnB som en del av premien.
Det er slett ikke første gang den kreative duoen forsyner seg av premiebordet i Gullblyanten. Talentene har allerede en lang merittliste:
Gull i Gullblyanten, DCC Awards, Bronse i Gullblyanten, ADDY Awards, Gullkalven, Merit i Young Ones og D&AD New Blood er alle priser som den unge duoen på ulikt vis har forsynt seg av det siste året.
Etter å ha fullført bachelorgradene sine ved Kristiania og tatt reklamefag ved Miami Ad School gikk turen til praksis i byrået Atyp. Fra februar er begge fast ansatt i Maverix på Aker Brygge i Oslo.
– Kreativiteten deres på tvers av alle kanaler og plattformer slo nærmest pusten ut av oss i møtene og de passer helt perfekt inn i vår strategi. Jeg vil ikke nøle med å kalle dem kreative supertalenter, sa byråleder Linda Nordheim i Maverix ved ansettelsen.
Les mer
VISIT NORWAY og Maverix vant VM i markedsføring