– Selv om han er en ungfole, har Marius betydelig internasjonal erfaring med SEO. Han kommer til å gi oss et stort løft innen digital markedsføring framover, sier byråleder Linda Nordheim i Maverix.
Maverix er i sterk vekst har bemannet opp innen utvikling, teknologi og digital markedsføring siste tiden. Siste talent inn dørene, er Marius Vestliten Hansen (28).
– Som en som har vokst opp under den digitale revolusjonen, har en usedvanlig sterk lidenskap for digital markedsføring og merkevarebygging. Da Maverix sine headhuntere i Dreamwork tok kontakt i høst, skjønte jeg fort at dette var et spennende og morsomt sted å få utløp for denne litt nerdete lidenskapen, sier den nybakte lederen.
We don't always play by the book
but we always get results
Vestlien Hansen har en bachelor i markedsføring og merkevareledelse fra Høyskolen Kristiania. Han er bare 28 år, men har allerede rukket mye: Seniorkonsulent i det internasjonale byrået Accrease, performance marketing manager i Try Opt og operativ digital rådgiver i NXT Oslo Reklamebyrå.
– Vi opplever for tiden stor pågang etter digitale markedsføringstjenester og bygger nå en avdeling innen søk under Marius sin ledelse. Vi ble umiddelbart begeistret for Marius sin spesialkompetanse og evnen til å se det totale bildet i alle detaljene. Vi har denne høsten jobbet med vår digitale strategi og har opprettet flere nye satsingsområder i krysningspunktet mellom markedsføring og teknologi. Hos oss blir Marius SEO og SEM Lead, og han får dermed en svært viktig rolle i vår videre utvikling, sier Nordheim.
Gjennom karrieren har Vestlien Hansen jobbet med kjente merkevarer som Crayon, SpareBank 1, Link Mobility, Schibsted, Aimo Park og Arbeiderpartiet.
– Allerede under studiene bestemte jeg meg for å fokusere på å hjelpe små og mellomstore bedrifter med både digital markedsføring og merkevarebygging. Min ekspertise ligger på betalt- og organisk søk, analyse, merkevarebygging, nettbutikk og sosiale medier.Mitt fokus er alltid på å skape bærekraftig vekst – enten det gjelder å styrke den digitale tilstedeværelsen eller øke kundelojaliteten, forteller Marius, som allerede er i full gang med jobben hos Maverix på Aker Brygge.
Maverix teller nå over 60 ansatte, fordelt på kontorer i Oslo og Bergen. Selskapet som ble startet i 2018 omsatte for 82 millioner i 2023, og vil ha vekst også i 2024. Fullservicebyrået jobber med merkevarer som XXL, Rikstoto, Visit Norway, Fjord Tours, Bremykt, Andfjord Salmon, hotellfamilien De Bergenske og Innovasjon Norge for å nevne noen.