• Hjem
  • Nyheter
  • Marius Vestlien Hansen headhuntet som SEO-leder i Maverix

Marius Vestlien Hansen headhuntet som SEO-leder i Maverix

– Selv om han er en ungfole, har Marius betydelig internasjonal erfaring med SEO. Han kommer til å gi oss et stort løft innen digital markedsføring framover, sier byråleder Linda Nordheim i Maverix.

Maverix er i sterk vekst har bemannet opp innen utvikling, teknologi og digital markedsføring siste tiden. Siste talent inn dørene, er Marius Vestliten Hansen (28).

– Som en som har vokst opp under den digitale revolusjonen, har en usedvanlig sterk lidenskap for digital markedsføring og merkevarebygging. Da Maverix sine headhuntere i Dreamwork tok kontakt i høst, skjønte jeg fort at dette var et spennende og morsomt sted å få utløp for denne litt nerdete lidenskapen, sier den nybakte lederen.

MAVERIX

AGENCY

We don't always play by the book

but we always get results

Try Opt, Accrease og NXT

Vestlien Hansen har en bachelor i markedsføring og merkevareledelse fra Høyskolen Kristiania. Han er bare 28 år, men har allerede rukket mye: Seniorkonsulent i det internasjonale byrået Accrease, performance marketing manager i Try Opt og operativ digital rådgiver i NXT Oslo Reklamebyrå.

– Vi opplever for tiden stor pågang etter digitale markedsføringstjenester og bygger nå en avdeling innen søk under Marius sin ledelse. Vi ble umiddelbart begeistret for Marius sin spesialkompetanse og evnen til å se det totale bildet i alle detaljene. Vi har denne høsten jobbet med vår digitale strategi og har opprettet flere nye satsingsområder i krysningspunktet mellom markedsføring og teknologi. Hos oss blir Marius SEO og SEM Lead, og han får dermed en svært viktig rolle i vår videre utvikling, sier Nordheim.

Jobbet med kjente merkevarer

Gjennom karrieren har Vestlien Hansen jobbet med kjente merkevarer som Crayon, SpareBank 1, Link Mobility, Schibsted, Aimo Park og Arbeiderpartiet.

– Allerede under studiene bestemte jeg meg for å fokusere på å hjelpe små og mellomstore bedrifter med både digital markedsføring og merkevarebygging. Min ekspertise ligger på betalt- og organisk søk, analyse, merkevarebygging, nettbutikk og sosiale medier.Mitt fokus er alltid på å skape bærekraftig vekst – enten det gjelder å styrke den digitale tilstedeværelsen eller øke kundelojaliteten, forteller Marius, som allerede er i full gang med jobben hos Maverix på Aker Brygge.

XXL, Rikstoto, Visit Norway og Bremykt 

Maverix teller nå over 60 ansatte, fordelt på kontorer i Oslo og Bergen. Selskapet som ble startet i 2018 omsatte for 82 millioner i 2023, og vil ha vekst også i 2024. Fullservicebyrået jobber med merkevarer som XXL, Rikstoto, Visit Norway, Fjord Tours, Bremykt, Andfjord Salmon, hotellfamilien De Bergenske og Innovasjon Norge for å nevne noen.

MAVERIX Oslo

Aker Brygge,
Grundingen 6
0250 Oslo

MAVERIX Bergen

Vaskerelven 39
5014 Bergen

Offisielle partnere

Sertifiseringer

Google Ads, Analyse, Grafisk Design, UX/UI Design, Kommunikasjon & PR, Digital markedsføring