Black Week – Great prices

I vår første store kampanje for sportsgiganten XXL har vi i Maverix trykket på alle AI-knappene.

Black Week – Great prices

I vår første store kampanje for sportsgiganten XXL har vi i Maverix trykket på alle AI-knappene.

No items found.

Januar 2025

– Tanken var at XXLs signalfarge skaper ‘bright moments’ under Black Week. Selv om AI er et fantastisk verktøy, ligger det mye kreativt håndverk og designerfaring bak. Det er likevel slik at så fort som utviklingen går, kanskje spesielt innenfor video, hadde dette ikke vært mulig å skape så effektivt under forrige Black Week, sier kreatør i Maverix, Markus Lind.



Maverix overtok som kreativt byrå for XXL i sommer. Med unntak av skolekampanjen Great Comeback i høst, er dette første store kampanjen som byrået har levert. 

– Vi skal bruke AI der det skaper merverdi og effektiviserer. Black Week er et eksempel på det. Det blir ikke bare AI-kampanjer heretter, men det er et viktig hjelpemiddel som kan skape mer effektivitet på flere områder, sier markedsdirektør Kåre Even Jevanord i XXL.

Les mer: Maverix blir kreativt byrå for XXL


Maverix LABS – en kreativ digital lekegrind

– Maverix LABS er vårt kreative og digitale utviklingsmiljø, der vi ukentlig tar i bruk helt nye verktøy innen kreative uttak som musikk, voice, film og bilder. I tillegg til teknologi, har vi investert mye i ny kompetanse.Og det skal vi fortsette med. Akkurat nå ansetter vi tre nye talenter innen det digitale området. Og det er trolig innen dette området vi vil ha størst vekst de nærmeste årene, forteller Linda Nordheim, byråleder i Maverix.

Black Week-kampanjen består av både filmer, bannere og en lang rekke ulike uttak.

– AI gjør ikke hele jobben. De gode ideene må vi fortsatt komme opp med selv. Og det krever en del kunnskap om verktøyene å få AI til å skape det man ønsker. I tillegg gjør vi en del etterarbeid med mer velkjente verktøyer, sier Lind.

Les mer: Maverix blir partner med Storyblok


Om Maverix 

I kommunikasjonshuset, teknologi- og reklamebyrået Maverix har vi samlet usedvanlig erfarne reklamefolk og journalister, strateger og rådgivere, digitale utviklere og designere. Dermed kan et effektivt team lage kommunikasjon og store kampanjer med en tydelig rød tråd i alle tenkelige kanaler, og komme raskt på lufta med virkemidler som skaper vekst. 

En maverick følger ikke opptråkkede stier, men finner nye veier til målet. Kreativitet er ikke et mål i seg selv, men et virkemiddel for å skape vekst og sterke resultater. I Maverix følger vi ikke nødvendigvis boka eller etablerte sannheter, men utfordrer både oss selv og kundene for å skape verdier. Vi har kontorer i både Oslo og Bergen.

Flere prosjekter