Magnus Sveen blir redaksjonssjef i Maverix

Maverix henter daglig leder i Monday Sports som ny redaksjonssjef.

Magnus Sveen blir redaksjonssjef i Maverix

Maverix henter daglig leder i Monday Sports som ny redaksjonssjef. – Jeg gleder meg til å få det operative ansvaret i et av Norges raskeste voksende innholdsmiljøer, forteller Sveen, som starter i den nye jobben i februar neste år.

No items found.

1. november 2024

Sveen har lang fartstid fra sportssjournalistikken, gjennom 13 år i TV 2s sportsredaksjon, deretter redaktør i Norsk Golf og OL-vaktsjef i Discovery, før han de siste årene har vært administrerende direktør i Monday Sports, et av datterselskapene til et av Nordens største produksjonsselskaper.

Tatt bransjen med storm

– Maverix er en utfordrer som har tatt bransjen med storm. De har dokumentert evne til å levere høy kvalitet og angripe utfordringer med ambisjoner og nyskaping. Denne energien har jeg lyst til å være en del av, sier den erfarne lederen.

Magnus Sveen og Ola Gråberg. Foto: Adrian Leversby, Maverix.

I Maverix vil Sveen lede over 20 medarbeidere i daglige leveranser til Norsk Rikstoto, samt bidra til å utvikle helt nye konsepter. I Maverix vil Sveen rapportere til Ola Gråberg, som er COO og leder for all innholdsproduksjon i selskapet.

Godt likt av kunder og ansatte

– Vi har jobbet en stund med å få på plass denne løsningen. Magnus er en svært godt likt leder både av ansatte og kunder, og har dokumentert evne til å skape godt og engasjerende innhold. Vi vet at han vil passe perfekt i vår organisasjon, der det er høye krav til kvalitet og resultater. Mange hos oss har jobbet sammen med Magnus tidligere og gleder seg til at han er på plass, sier byråleder Linda Nordheim.

Maverix er et selskap i sterk vekst og passerte 82 millioner i omsetning i 2023, og kommer til å sette ny rekord også i 2024.

Sportsgiganten XXL

– Vi har merket at gjennom de siste årene med utfordringer i bransjen, så fungerer vår brede tilnærming til markedet veldig godt. Vi skaper resultater for kundene og de siste månedene har vi fått stadig nye utfordrende oppdrag.  Derfor er vi nå i en oppbemanningsfase og søker etter en rekke nye medarbeidere, forteller Nordheim.

Maverix fikk tidligere i år inn sportsgiganten XXL som kunde og jobber fra før med Visit Norway, Innovasjon Norge, Viaplay, Fjord Tours, De Bergenske, Andfjord Salmon, Santa Maria, TV 2 og Clas Ohlson som store oppdragsgivere.

Stor tillitserklæring å vokse i krevende tider

– Vi ser det som en stor tillitserklæring å vokse i krevende tider. Vi rigger oss nå for 2025, som vi tror blir et svært spennende år. Selv om vi har hatt vekst hele veien, er vi glade for å se klare tegn til at markedet løsner igjen etter to år med sterk inflasjon og lavere kjøpekraft for folk flest, sier Nordheim.

Om Magnus Sveen

CEO, Monday Sports
Vaktsjef, Discovery
Redaktør, Norsk Golf
Journalist og kommentator, TV 2
Journalistikk, Griffith University  

Om Maverix

I kommunikasjonshuset og reklamebyrået Maverix har vi samlet usedvanlig erfarne reklamefolk og journalister, strateger og rådgivere, utviklere og designere. Dermed kan et effektivt team lage kommunikasjon og store kampanjer med en tydelig rød tråd i alle tenkelige kanaler, og komme raskt på lufta med virkemidler som skaper vekst.

En maverick følger ikke opptråkkede stier, men finner nye veier til målet. Kreativitet er ikke et mål i seg selv, men et virkemiddel for å skape vekst og sterke resultater. I Maverix følger vi ikke nødvendigvis boka eller etablerte sannheter, men utfordrer både oss selv og kundene for å skape verdier. Vi har kontorer i både Oslo og Bergen.

Flere prosjekter