Det nordiske sportsvarehuset XXL sprinter avgårde med sin reset & rethink-strateg, med Maverix som nytt reklamebyrå.
Det nordiske sportsvarehuset XXL sprinter avgårde med sin reset & rethink-strategi. Maverix er det nye kreative reklamebyrået som skal hjelpe sportsgiganten til nye seiere.
– Vi har for lengst tatt på oss løpeskoa og arbeidet for XXL er godt i gang. Dette har vært en veldig spennende etappe siden vi fikk oppdraget tidligere i år. Vi i Maverix elsker sportslige utfordringer og det passer oss perfekt å få lov til å jobbe med en kunde som XXL. De har alltid vært mitt go-to varehus innen sport, jakt og fiske, avslører byråleder Linda Nordheim.
Maverix har de siste månedene samarbeidet tett sammen med teamet i XXL om en ny merkevareplattform og ny visuell identitet.
Et ultramaraton
– Vi har jobbet intenst med prosessen med å lage ny merkevareplattform og stake ut den nye veien videre sammen med markedsavdelingen og konsernledelsen til XXL. Det har vært en morsom og hektisk periode siden vi startet opp dette arbeidet i vinter. Men dette er et ultramaraton og ikke en liten sprint, sier Nordheim.
Markedsdirektør i XXL, Ina Kristin Haugen, forteller at Maverix og XXL har jobbet tett sammen om å sette den nye forretningsstrategien ut i livet.
– Reset & rethink-strategien står sentralt i hele XXL og er en stor del av endringsreisen vår. Vi har blitt svært godt kjent med Maverix, som har levert både strategisk rådgivning, design, kreative kampanjer, tv-reklame, sosiale medier, joint marketing og content – alt sammen på fire ulike språk. Vi opplever Maverix som et moderne byrå som kan levere både kreative løsninger, samtidig som vi sammen løper av gårde med multimediale uttak på tvers av alle kanaler i mange markeder, forklarer Haugen.
Tar over stafettpinnen
Schjærven har vært reklamebyrået til XXL helt siden sportsvarehuset så dagens lys tilbake i 2001 og blir med videre som mediebyrå gjennom Re:Media.
– Schjærven har vært med XXL siden startskuddet for 23 år siden og har gjort en formidabel jobb. Jeg vil gi stor honnør til Schjærven for merkevaren de har bidratt til å bygge opp og det er et stort ansvar å ta over denne stafettpinnen, sier Nordheim.
Los & Co har fått ansvaret for å forvalte XXL i brand management-plattformen Papirfly.
– Dette er en spennende samarbeidsmodell hvor vi både har folk ute hos kunden og leverer på prosjekter som oppstår underveis. Det er en moderne måte å jobbe på, sier Jan Christian Fosseidbråten til Kampanje, administrerende direktør i Eidra Norge, som eier Los & Co.
– Folka i Los & Co kjenner vi godt og det er etablert et sømløst samarbeid. For oss i Maverix er dette et stort oppdrag. XXL blir en av våre største kunder og vi søker nå etter flere nye mavericker, som kan styrke oss i årene framover. Vi skal være godt skodde for alle oppdrag, forteller Nordheim.
Les mer: 1001 historier fra hele Norden for Strawberry
Les mer: Rikstoto velger Maverix
Les mer: Maverix søker front end-utviklere
Om Maverix
I kommunikasjonshuset og reklamebyrået Maverix har vi samlet usedvanlig erfarne reklamefolk og journalister, strateger og rådgivere, klippere og designere. Dermed kan et effektivt team lage kommunikasjon og store kampanjer med en tydelig rød tråd i alle tenkelige kanaler, og komme raskt på lufta med virkemidler som skaper vekst.
En maverick følger ikke opptråkkede stier, men finner nye veier til målet. Kreativitet er ikke et mål i seg selv, men et virkemiddel for å skape vekst og sterke resultater. I Maverix følger vi ikke nødvendigvis boka eller etablerte sannheter, men utfordrer både oss selv og kundene for å skape verdier. Vi har kontorer i både Oslo og Bergen.