Maverix henter Kjetil Røed fra Innovasjon Norge. Blir leder for teknologi og performance marketing.
Maverix ansetter Kjetil Røed som leder for teknologi og performance marketing. – Vi får stadig flere oppdrag der vi flytter varer ut av hyllene for kunden gjennom ny markedsføringsteknologi. Kjetil er en av landets fremste på dette området, sier byråleder Linda Nordheim.
Kjetil Røed kommer fra stillingen som teknologisk leder i Innovasjon Norge Reiseliv, der han også har hatt ansvaret for kommersielle partnere innen performance marketing og innholdsmarkedsføring. Tidligere har han også jobbet i Telenor.
Store ambisjoner innen martech
– Content og performance marketing, der vi jobber tett sammen med kunden gjennom hele den digitale kundereisen, er stadig mer etterspurt. Vi har nå fem rammeavtaler der vi drifter slike digitale operasjoner for kunder. Kjetil har vært med på å bygge opp denne riggen for Innovasjon Norge Reiseliv og har perfekt bakgrunn for Maverix. Vi har store ambisjoner innen nyskapende markedsføringsteknologi i årene framover, sier Nordheim.
I Innovasjon Norge Reiseliv har Kjetil Røed vært sentral i å bygge opp de digitale reiseguidene visitnorway.no og visitnorway.com. Som en del av oppdraget tilrettelegger portalene for salg av reiser og opphold for norsk reiselivsnæring. Denne digitale omsetningen er bygget opp fra null til 5 – 8 millioner i måneden. Maverix har Innovasjon Norge og Visit Norway som to av sine største samarbeidspartnere og kunder i dag.
Lede det digitale arbeidet
– Det har bokstavelig talt vært en fantastisk reise i Visit Norway. Men det er en tid for alt og nå var det på tide å skifte beite etter mange år i Innovasjon Norge. Å få ta med min erfaring inn i et kreativt og mangfoldig byrå som Maverix er en drøm. Jeg har blitt godt kjent med selskapet siste året og vet hva jeg nå går til, sier Røed, som allerede har startet i jobben.
I Maverix skal Røed lede det digitale arbeidet med reiselivskunder og andre kunder som satser målrettet på content og performance marketing.
– Kjetil er svært kunnskapsrik og har oppnådd svært sterke resultater for Innovasjon Norge. I tillegg er han fantastisk hyggelig. Med dette grepet skal vi ta store steg på vegne av våre kunde framover, sier Nordheim.
Om Maverix
Maverix ble startet i 2018 av Nordheim og fire andre gründere. Selskapet har kontorer i Oslo og Bergen og har i tillegg til Innovasjon Norge og Visit Norway kunder som TV 2, Fleks, Jordbærpikene, Ørn Software, Andfjord Salmon, Gassnova og Santa Maria. Maverix definerer seg selv som et kommunikasjonshus og leverer et bredt spekter av tjenester. Selskapet har nå 36 ansatte fordelt på Oslo og Bergen.