Maverix har levert sitt konsernregnskap for 2023 som viser en topplinje på 82,2 millioner kroner – en vekst på 52 prosent.
Maverix har levert sitt konsernregnskap for 2023 som viser en topplinje på 82,2 millioner kroner og et driftsresultat på 6,7 millioner, som gir en driftsmargin på drøye 8 prosent.
Byråinntekten utgjør om lag 60 millioner kroner for byrået, som består av konsernselskapet House of Maverix og fire datterselskaper. Omsetningen året før var på 54 millioner kroner.
Teknologi og talent
– Vi er jo aldri fornøyde, det ligger i DNA´et vårt. Vi skal alltid utvikle oss videre, hvert eneste år. Noen år krever større investeringer. I 2023 har vi investert tungt i to områder; teknologi og talenter. Vi ansatte 10 nye talenter i året som gikk og vi har de siste årene investert 6-8 millioner i egen teknologi. Tidligere har det blitt sagt at et selskap er like godt som summen av de folka man har. Men jeg vil legge til teknologi i den ligningen. Et selskaps suksess består av summen av faktorene teknologi og talent, i alle fall en smule forenklet, sier Nordheim.
Maverix har i dag helt eller delvis 10 kunder inne på sin teknologiske plattform, som har fått navnet X Machina.
– X Machina er skreddersydd for digital synlighet og salg og har dokumenterte resultater over natten for våre kunder. Av og til har vi problemer med å tro på våre egne tall. Her snakker vi om firesifrede prosenter. forklarer Nordheim.
Maverix leverer nå sine sjette regnskapstall siden oppstarten tilbake i 2018 og har hele veien hatt god lønnsomhet og vekst. Fra 2022 til 2023 vokste selskapet med 14 millioner i omsetning.
Les mer: 1001 Strawberry-historier fra hele Norden
Et bredt fullservicebyrå
– Vår suksessformel er kombinasjonen av erfaring og unge sultne talenter i et bredt fullservicebyrå, som har bygget sterk spesialistkompetanse i egne rekker. Vi ser at flere av våre kunder har behov for et fullservicebyrå, og setter pris på å ha et kontaktpunkt til å dekke alt fra levende bilder, tech eller instore. Jeg blir veldig stolt av måten vi sammen med våre kunder skaper vekst og utvikling forteller byråleder Linda Nordheim.
Det har vært flere krevende perioder med pandemi, energikrise og inflasjon, men Nordheim ser nå klare tegn til at 2024 blir et år med mer fart. Omsetningen i første halvår i 2024 ligger over fjoråret og ordreboken for høsten har ikke mange hull.
– Mai og juni har vært intense måneder. Jeg vil dele ut virtuelle gullmedaljer til flokken vår som har jobbet hardt for å komme i mål til sommerferien. Juni slår alle Maverix rekorder, avslører Nordheim.
Maverix ble foruten Nordheim etablert av Paal Tarjei Aasheim, Petter Borg og Jan Ove Årsæther i 2018. Senere har Ola Gråberg kommet inn som partner og flere ansatte har blitt aksjonærer. Selskapet har i dag 54 ansatte fordelt på Oslo og Bergen. Blant de faste kundene finner man TV 2, Viaplay, Visit Norway, Innovasjon Norge, Norsk Rikstoto, De Bergenske, Fjord Tours, Santa Maria, Clas Ohlson, Festspillene og Andfjord Salmon.
Om Maverix
I kommunikasjonshuset og reklamebyrået Maverix har vi samlet usedvanlig erfarne reklamefolk og journalister, strateger og rådgivere, klippere og designere. Dermed kan et effektivt team lage kommunikasjon og store kampanjer med en tydelig rød tråd i alle tenkelige kanaler, og komme raskt på lufta med virkemidler som skaper vekst.
En maverick følger ikke opptråkkede stier, men finner nye veier til målet. Kreativitet er ikke et mål i seg selv, men et virkemiddel for å skape vekst og sterke resultater. I Maverix følger vi ikke nødvendigvis boka eller etablerte sannheter, men utfordrer både oss selv og kundene for å skape verdier. Vi har kontorer i både Oslo og Bergen.