Norsk Rikstoto har skrevet en intensjonsavtale med NEP og Maverix som ny partner av redaksjonelle innholdstjenester.
Norsk Rikstoto har skrevet en intensjonsavtale med NEP og Maverix som ny partner av redaksjonelle innholdstjenester, inkludert Rikstoto Direkte. Målet er å formidle trav og galopp i et nytt, bedre og bredere format.
Innholds- og produksjonsavtalen skal gi norske trav- og galoppinteresserte en nyskapende og mer omfangsrik opplevelse. Avtalen gjelder innhold både til Rikstoto Direkte (TV) og rikstoto.no, samt sosiale medier.
Rikstoto Direkte er alle norske trav- og galoppinteressertes TV-kanal, eid av Norsk Rikstoto. Kanalen viser trav- og galoppløp fra Norge og utlandet.
Ledende leverandører
På rikstoto.no formidles nyheter, reportasjer, tips- og spillinformasjon, samt videoinnhold. Dette blir nå også styrket med den nye innholdsavtalen.
I 12 år har Norsk Rikstoto samarbeidet med IMG om innholdsproduksjonen til kanalene. Rikstoto har nylig hatt en anbudskonkurranse, der NEP og Maverix leverte det beste tilbudet. Det betyr at Rikstoto Direkte vil moderniseres og tilpasse seg det nye mediebildet ved at innholdet tas ut i flere kanaler, tilpasset målgruppen.
NEP har samarbeidet med Norsk Rikstoto i mange år og har svært god kjennskap til alt det produksjonstekniske. I det nye tilbudet har de nå gått sammen med det anerkjente mediehuset Maverix som har personer med lang og tung erfaring innenfor blant annet sportsproduksjon.
Multimedialt univers
Med NEP og Maverix får Norsk Rikstoto ikke bare en ledende teknisk leverandør, men også en innholdsprodusent med sterk publisistisk og dramaturgisk erfaring og blikk for stadig nye og bedre fortellerteknikker.
– Dette viser at vi investerer i å vise sporten på best mulig måte. Vi er svært glade over å ha skrevet en intensjonsavtale med NEP og Maverix. De er blant eliten i Norden – både når det gjelder innhold og produksjon. Dette samarbeidet skal gi mye nytt innhold som tar oss videre inn i en moderne medieverden med muligheter for større og bredere kanaluttak, sier kundedirektør André Heibo-Tuverud i Norsk Rikstoto, som understreker at det fortsatt gjenstår noen små detaljer før den endelige avtalen blir signert.
På lufta 15. desember
Mediesenteret i Norsk Rikstoto skal jobbe tett sammen med den nye leverandøren. Målet er å sikre en bedre kundeopplevelse der TV smelter sammen med nett, der en får maksimal utnyttelse og synergi av innhold - og ikke minst mulighet for å rigge seg for framtida hvor grafiske virkemidler og interaktivitet blir nye utviklingsområder.
NEP og Maverix skal stå for sin første Rikstoto Direkte-sending allerede 15. desember.
Om Maverix
Maverix ble startet i 2018 av nøkkelpersoner med lang erfaring fra norske tv-hus og mediebransjen. Selskapet har vokst raskt og vil omsette for over 50 millioner i 2022. Maverix har levert redaksjonelt tv-innhold til TV 2, CBS, ESPN, PBS, Amedia og VGTV for å nevne noen.
Om NEP Norway
NEP Norway er den største leverandøren av kringkastingstjenester i Norge og jobber med alle de store mediehusene. Fra Oslo Broadcast Center leverer NEP produksjoner og teknologiske løsninger for både nasjonale og internasjonale kunder.