Gjør man lesingen til en gøyal leseopplevelse...
Ny strategi - og rykende ferske filmer produsert av Maverix. Lyd- og leseappen Pickatale bretter opp ermene og utfordrer de internasjonale kjempene i bokbransjen.
Appen Pickatale hjelper barn og unge med å lære og lese, gjennom en stor katalog med kjente og kjære barnebøker og ukentlig digital nyhetsavis. Pickatale ønsker å hjelpe skoler og familier med å finne lesegleden, og gjøre det mulig for barn å utvikle seg akademisk, sosialt og emosjonelt.
Leseferdigheter kan endre livet til både den som leser og alle rundt. Utdanning er nøkkelen til en bedre verden. Hos Pickatale har man gjort det til sin visjon å bidra til å forbedre utdanningene slik at neste generasjon er bedre rustet til å endre verden.
Gjør man lesingen til en gøyal leseopplevelse...
...så øker leselysten og gleden av læring.
Pickatale sin styrke er å kombinere lesingen med visuelle inntrykk og opplevelser i appen.
Pickatale ønsket å gå fra å fokusere mye på de minste (3-5 år) til å fokusere mer på de eldre barna (5-10 år) i målgruppen. Pickatale sin styrke er at de på en morsom og smart måte sørger for økt leseglede og videreutvikling av leselyst, i tillegg til at barna tilegner seg faktisk kunnskap. Det var viktig å få frem det visuelle universet som video med levende tekster. At Pickatale står for kunnskap og kvalitet i større grad enn konkurrenten, er også en differensiator.
Maverix mente at å la autentisk forelder formidle budskapet ville være en troverdig og smart måte å nå fram til andre foreldre på. Vi intervjuet foreldre og barn i læringssituasjoner og demonstrerte hvordan det motiverer til bruk av Pickatale-appen. Ved å bruke små og store barn kunne vi vise bredden og mangfoldet i katalogen.