MAVERIX: Kommunikasjonshuset Maverix økte omsetningen med 75 % i 2020, og har nå åpnet kontor i Bergen.
Kommunikasjonshuset Maverix økte omsetningen med 75 % i 2020. – Med flere nye internasjonale kunder om bord, var fjoråret preget av nye og innovative løsninger, som har vist seg å være svært vellykket. Nå rigger vi oss for ytterligere vekst og åpner kontor i Bergen, forteller byråleder Linda Nordheim.
Maverix, som ble startet i 2018, omsatte for 42 millioner i fjor, med et driftsresultat på 5,2 millioner kroner. Begge deler er rekord for selskapet, som leverer et bredt spekter av kommunikasjonstjenester.
– Den største veksten kommer fra internasjonale oppdrag. Vi har fått mange nye spennende kunder, som har behov for kommunikasjon og profilering på flere språk. Etterspørselen etter bærekraftskompetanse øker kraftig, så dette er et av flere fagområder vi har bemannet opp. Under pandemien har vi vokst ut av lokalene våre på MESH, og flytter inn i nye lokaler på Aker Brygge til høsten, forteller Nordheim.
Nye kunder
Aker Biomarine, Innovasjon Norge, Visit Norway, Ørn Software, Kreftforeningen, Festspillene i Bergen, Santa Maria, Jordbærpikene, Tine, TV 2 og Amedia er noen av selskapets kunder. I tillegg har Maverix havbrukskunder som Andfjord Salmon, Astafjord Ocean Salmon, Sjømat Norge og Måsøval.
Maverix har hovedkontor i Oslo, men har nylig åpnet kontor i Bergen. Selskapet har vært lønnsomt fra første driftsår.
– Vi har fokus på lønnsom vekst, og jobber bevisst med dette på utviklingen av nye forretningsområder. Vi har nå en rigg som kan levere kommunikasjon, konsepter og innhold på minst 11 ulike språk, av høyeste standard og kvalitet. Listen ligger på morsmålsnivå, som er selve gullstandarden innen språklig kvalitet, forteller byrålederen.
Kampanje.com: Rakettvekst for nykommeren Maverix
2020 var preget av korona for Maverix, som for så mange andre.
Så mulighetene
– Vi kastet oss rundt med en gang samfunnet stengte ned. I stedet for å se begrensninger, så vi bare muligheter. Vi kontaktet kunder, utviklet forretningsstrategier og konsepter, som bidro sterkt i en krisesituasjon for flere av våre kunder. Et av konseptene var #holdnorgeigang, som flere selskaper ønsket å være en del av. Både selskaper som var i vår portefølje, men også selskaper vi ikke hadde jobbet med tidligere. Resultatet av intens jobbing og godt samarbeid internt, til tross for hjemmekontor og utallige digitale møterom, har bidratt til at vi verken har hatt behov for å permittere eller søke støtte. Jeg er skikkelig stolt over flokken vår, og den kompetansen vi har bygget opp i egne rekker, forteller byråleder Nordheim.
Bronsemedalje til Aker Biomarine i Anfo Effekt
Foruten Nordheim, ble Maverix startet av Paal Tarjei Aasheim, Petter Borg, Arne Hjeltnes og Jan Ove Årsæther i 2018. Byrået har i dag 21 faste ansatte, og er i en oppbemanningsfase.
– Vi har vunnet flere store pitcher det siste halvåret. Dette er langsiktige og veldig spennende kontrakter, som gir oss mulighet til å bygge videre på de tre første driftsårene. Høydepunktet i 2020 var leveringen av Norges største content marketing-konsept til Aker Biomarine, som fikk heder og ære i Anfo Effekt. I tillegg har vi vært med på flere børsnoteringer og produktlanseringer. Alt tegner til at 2021 blir et veldig morsomt år for Maverix det også, sier Nordheim.
Om Maverix
I kommunikasjonshuset Maverix har vi samlet usedvanlig erfarne reklamefolk og journalister, strateger og rådgivere, klippere og designere. Dermed kan et effektivt team lage kommunikasjon og store kampanjer med en tydelig rød tråd i alle tenkelige kanaler, og komme raskt på lufta med virkemidler som skaper vekst.
En Maverick følger ikke opptråkkede stier, men finner nye veier til målet. Kreativitet er ikke et mål i seg selv, men et virkemiddel for å skape vekst og sterke resultater. I Maverix følger vi ikke nødvendigvis boka eller etablerte sannheter, men utfordrer både oss selv og kundene for å skape verdier. Vi har kontorer i både Oslo og Bergen.