Visit Norway og Maverix vant internasjonal pris i det som kalles internettets Oscar-utdeling.
Visit Norway og Maverix vant internasjonal pris i det som kalles internettets Oscar-utdeling. – The Webby Awards henger høyest av alle digitale anerkjennelser i hele verden, jubler Katrine Mosfjeld i Visit Norway.
28. april 2022
The Webby Awards er en prisutdeling til teknologi- og internettrelaterte medier. Kåringen omtales ofte som webbens eller internettets Oscar-utdeling, og det ligger stor prestisje i å stikke av med seieren. Visit Norway vant begge prisene i kategoriene sosiale medier og turisme.
“Where is Will?”, var Visit Norways svar på superstjernen Will Ferrells reklamefilm laget for General Motors, der han raste mot norsk verdensherredømme i elbilmarkedet under selveste Super Bowl i fjor. Det er bare noen uker siden den samme kampanjen vant platinum og gull i Adrian Awards, som kalles VM i reiselivsmarkedsføring.
Rask og sjarmerende respons
– Vi kom raskt opp med en idè til en sjarmerende respons, som inkluderte både pizza på døren til Will Ferrell og en film utviklet sammen med Maverix, dreide vi fokuset inn på reiser til Norge. Kampanjen vant publikumsprisen i Webby Awards, forteller Mosfjeld.
Maverix har oppdraget med driften av Visit Norway sin reiseguide, hele veien fra produksjon av innhold via CMS-drift til performance marketing og salg av reiser og opphold.
Les mer: Visit Norway og Maverix vant gull og platinum i VM i reiselivsmarkedsføring
– Det er et veldig spennende oppdrag, og det er veldig morsomt å få lov til å skape engasjement, resultater og verdi for norsk reiseliv sammen med den dyktige gjengen i Visit Norway, forteller byråleder i Maverix, Linda Nordheim.
Vant både juryen og folkets hjerte
– Det at vi dominerer så totalt i reiselivskategorien og vinner både juryen og folkets hjerte, er en helt utrolig følelse. Jeg mener, dette er jo tross alt «the Oscars of the internet», sier en glad Jon Erik Skaret, kreativ leder for Visit Norway. Prisene ble offentliggjort tirsdag 26. april 2022.
Kampanjeresultater for "Where is Will":
Visninger: 1 400 000
Summert rekkevidde: 700 000
ThruPlays (Facebook): 132 000
TrueViews (YouTube): 210 000
Visit Norway vant også en statuett for “13,000 reasons to visit Northern Norway”, som ble utviklet sammen med Trigger. Kampanjen med Truls Svendsen vant også flere priser i Adrian Awards tidligere i år. Maverix gratulerer våre kolleger i Trigger.
Main photo credit: GM.
Om Webby Awards
Webby Awards er den ledende internasjonale prisen når det gjelder å hedre fremragende digitalt arbeid. The Webbys ble etablert i 1996 under nettets spede begynnelse og deles ut av International Academy of Digital Arts and Sciences – et dommerorgan med over 2 000 medlemmer. Akademiet består av de fremste fagfolkene på området, med lang digital erfaring. New York Times omtaler the Webby Awards som det største man kan oppnå av heder og ære på nett.
Om Maverix
I kommunikasjonshuset Maverix har vi samlet usedvanlig erfarne reklamefolk og journalister, strateger og rådgivere, klippere og designere. Dermed kan et effektivt team lage kommunikasjon og store kampanjer med en tydelig rød tråd i alle tenkelige kanaler, og komme raskt på lufta med virkemidler som skaper vekst.
En Maverick følger ikke opptråkkede stier, men finner nye veier til målet. Kreativitet er ikke et mål i seg selv, men et virkemiddel for å skape vekst og sterke resultater. I Maverix følger vi ikke nødvendigvis boka eller etablerte sannheter, men utfordrer både oss selv og kundene for å skape verdier. Vi har kontorer i både Oslo og Bergen.