Maverix vokser raskt og har ansatt Tina Marie Kasin (28) som digital rådgiver.
Denne artikkelen ble først publisert på Kampanje.com.
Det kombinerte reklame- og TV-produksjonsselskapet Maverix sier i en melding at oppdragsmengden og bredden i de ulike jobbene vokser og behovet for nye ansatte. Selskapet leverer alle former for kommunikasjonstjenester fra krisekommunikasjon til børsnotering og teller nå 17 faste ansatte.
- Vi har levert krisekommunikasjon, kampanjer og offensive strategier til mange nye kunder hittil i 2020, sier byråleder Linda Nordheim.
Første nye ansettelse er Tina Marie Kasin (28), som kommer fra stillingen som tekstforfatter og prosjektleder i det digitale mediebyrået Omega. Kasin er utdannet journalist fra Long Island University, New York.
- Tina har allerede startet i jobben som digital rådgiver hos oss. Vi har også flere nye ansatte på vei inn, som vi gleder oss til å fortelle om, forteller Nordheim.
Maverix-sjefen sier byrået ikke har hatt behov for å permittere under koronakrisen og ligger an til å mer enn doble omsetningen i 2020. Regnskapet for 2019 er ikke endelig klart
- Vi opplever at det har vært et stort behov for strategisk og kommunikasjonsfaglig bistand der ute. Vi har noen av landets mest erfarne rådgivere i slike tider som dette, og har jobbet nærmest døgnet rundt siden Norge ble lukket ned. Vi har jobbet tett sammen med våre kunder, for å se muligheter, tenke nytt og finne nye løsninger. Det opplever vi har blitt satt veldig stor pris på, forteller Nordheim.
I 2018 hadde selskapet, som består av gründere med bakgrunn fra McCann, TV 2 og Creuna, en omsetning på 18 millioner og et driftsresultat på 2,4 millioner.Byrået ble startet av Nordheim sammen med Arne Hjeltnes, Petter Borg, Paal Tarjei Aasheim og Jan Ove Årsæther.
Selskapet jobber og har tidligere jobbet for d kunder som Kjeldsberg, Santa Maria, Sjømat Norge, TV 2, Amedia/Bergensavisen, X Games og Andfjord Salmon, for å nevne noen.