For at en merkevare skal ta en tydelig og gjenkjennelig posisjon i markedet, er det avgjørende å utvikle et samlende kreativt konsept.
Dette kreative konseptet fungerer som en overordnet idé som gir retning og sammenheng til all kommunikasjon, uavhengig av kanal eller format.
Les mer
Alt i orden med CLAS OHLSON
Et godt kreativt konsept bør være enkelt, relevant og differensierende, og ofte uttrykkes det gjennom et fengende og minneverdig slagord (slogan). Slagordet fungerer som en essensialisering av merkevarens identitet og verdier, og skaper umiddelbar gjenkjennelse hos målgruppen.
Når merkevaren kommuniserer med en tydelig rød tråd, sikrer man at alle enkelthistorier og budskap – fra reklamekampanjer og sosiale medier til nettsider og kundeopplevelser – bygger opp under samme overordnede fortelling. Over tid vil dette bidra til å:
Målgruppen oppfatter merkevaren som helhetlig og gjenkjennelig, noe som forsterker dens tilstedeværelse i markedet.
En gjennomført fortelling engasjerer, berører og bygger sterke relasjoner til forbrukerne.
Når kommunikasjonen er samstemt på tvers av kanaler, fremstår merkevaren mer troverdig og pålitelig.
Et helhetlig konsept gjør det lettere å skape effektive kampanjer og innhold, da det allerede finnes en tydelig retning å følge.
Ved å investere i et samlende kreativt konsept sikrer man ikke bare en sterk merkevareposisjon, men også en strategisk og effektiv kommunikasjon som skaper varige verdier over tid.
Les mer
Slik ble SANTA MARIA størst i Norge på taco