Vår strategiske metode:

6M & 6K

Vår egenutviklede metode for utvikling av merkevareplattformer, kommunikasjonsstrategi og kreative konsepter, har vi kalt 6M og 6K.

Vi har aldri hatt flere måter å kommunisere på – men heller aldri hatt større problemer med å bli hørt. Hver eneste dag oversvømmes vi av enorme mengder informasjon. Ifølge Statista har 90 % av all data i verden blitt skapt bare de siste to årene.  

Les mer

ReklameDesignContent

Alt i orden med CLAS OHLSON

Maverix' metode bygger sterke metoder 

E-poster, meldinger, sosiale medier og digitale kanaler pøser ut innhold i et tempo vi knapt kan fatte. Vi både produserer og konsumerer mer informasjon enn noensinne, ofte på flere skjermer samtidig. Resultatet er et konstant informasjonskaos der det er vanskeligere enn noen gang å trenge gjennom med et budskap.  

For å sette det på spissen: Det har blitt så enkelt å kommunisere at det nesten har blitt umulig å få folk til å høre etter. 

VÅR STRATEGISKE METODE

6M:

STRATEGIEN som skal gi merkevaren en tydelig posisjon 



1M – MÅLSETTING
Helt overordnet – hva er det egentlig vi ønsker å oppnå? 

2M – MARKEDET
Hva kjennetegner kategorien, og hvilken rolle har merkevaren? 

3M – MERKET
Har vi noen unike fordeler eller et unikt verdiforslag? 

4M – MÅLGRUPPENE
Hvem snakker vi til, og hvilket forhold har de til kategorien? 

5M – MOTIVASJON
Hva er de viktigste driverne? Og hvilke barrierer møter vi? 

6M – MERKETS MISJON
Hvorfor eksisterer merkevaren? Hva er det vi egentlig selger? 

6K:

TAKTIKKEN som skal fange målgruppenes oppmerksomhet 



1K - KREATIVT KONSEPT
Den samlende ideen som vil gi merkevaren en tydelig rolle. 

2K – KONKRETE BUDSKAP
Argumentene vi skal bruke for å overbevise målgruppene. 

3K – KARAKTER
Verdier, stil og tone som skal gi merkevaren en attraktiv personlighet. 

4K – KANALER
Hva er korteste vei til målgruppen, og hvor skal vi formidle hva? 

5K – KREATIVE LØSNINGER
Forslag til konkrete historier merkevaren kan fortelle. 

6K – KPI-er
Hva definerer vi som suksess, og hvordan skal vi måle den? 

Posisjonering

Merkevarer som vil skille seg ut i dette kaoset, trenger en tydelig og attraktiv rolle – både i markedet og i målgruppens liv. De må ha en sterk posisjon. 

Å posisjonere en merkevare er både ekstremt vanskelig og overraskende enkelt: Du må skape avstand til konkurrentene og nærhet til kundene. Det krever at du tør å bryte noen normer for å bli lagt merke til – samtidig som du må snakke om noe som faktisk engasjerer målgruppen din. 

Les mer

DesignReklame

EMPET – de firbentes førstevalg

For å ta en tydelig posisjon trenger du også et samlende konsept. Et slagord som gjør at alle de små historiene du forteller – i mange ulike kanaler og over tid – blir deler av én stor og engasjerende fortelling. 

Metodikken vår

Maverix har utviklet en unik strategiprosess for å bygge sterke merkevarer. 6M&6K gjennomføres i tett samarbeid med oppdragsgiver og hjelper oss å definere alt fra strategiske mål til taktiske virkemidler.  

Tenk på det som å legge et puslespill der vi lager alle brikkene selv – under kyndig veiledning av Paal Tarjei Aasheim, en av Norges mest erfarne merkevarestrateger. Han står bak kjente konsepter som «Statoil støtter morgendagens helter», TINEs «Det er mye kjærlighet i god mat» og «Skal bare ...», konseptet som bidro til at Storebrand ble kåret til Årets Annonsør av ANFO. 

Resultatet blir en solid merkevareplattform og overordnet kommunikasjonsstrategi. Som er godkjent i det den er ferdig, ford den er utviklet i tett samarbeid med de som kjenner selskapet og målene aller best, og skal bruke strategien til daglig.

 

Les mer

Caser

Gull til VISIT NORWAY og Maverix: Et stadig større stykke Norge

MAVERIX Oslo

Aker Brygge,
Grundingen 6
0250 Oslo

MAVERIX Bergen

Vaskerelven 39
5014 Bergen

Offisielle partnere

Sertifiseringer

Google Ads, Analyse, Grafisk Design, UX/UI Design, Kommunikasjon & PR, Digital markedsføring