I skyggen av Google Ads har Microsoft Advertising etablert seg som et sterkt alternativ for digital annonsering. Med sitt unike nettverk, konkurransedyktige priser og innovative funksjoner tilbyr plattformen muligheter mange annonsører overser. For mange bedrifter kan Microsoft Advertising være et verdifullt supplement - eller i enkelte tilfeller alternativ - til Google Ads.
Microsoft Advertising når brukere gjennom Bing-søk, men også via partnere som Yahoo, AOL og mange andre nettsteder i Microsoft Search Network. Dette nettverket når millioner av brukere som ikke nødvendigvis er tilgjengelige gjennom Google, særlig i profesjonelle og B2B-segmenter.
En ofte oversett styrke er integrasjonen med Microsoft-produkter som Windows, Office og LinkedIn. Dette gir unike målrettingsmuligheter, spesielt for B2B-annonsører. LinkedIn-integrasjonen er særlig verdifull, med mulighet for målretting basert på førstepartsdata som bransjekategorier, jobbtitler og størrekse på selskapet. Dette er også viktig med tanke på hva vi i Maverix mener med å eie sin egen data.
Marius Vestlien Hansen headhuntet som SEO-leder i Maverix
En av de største fordelene med Microsoft Advertising er de generelt lavere kostnadene per klikk sammenlignet med Google Ads. Mindre konkurranse om annonseplassering betyr ofte bedre posisjoner til lavere priser. Dette kan gi betydelig bedre avkastning på annonseinvesteringen for mange annonsører.
Lavere konkurranse betyr også at det ofte er enklere å oppnå gode annonseposisjoner og synlighet, særlig i nisjemarkeder. Dette kan være spesielt verdifullt for mindre bedrifter eller i bransjer med intens konkurranse på Google.
Med riktig tilnærming kan Microsoft Advertising være en verdifull del av en digital markedsføringsstrategi, enten som supplement til eller alternativ til andre plattformer.
1001 STRAWBERRY-historier fra hele Norden