Strawberry skal være aller best på inspirerende opplevelser og digital historiefortelling. Maverix har levert 1001 historier.
Strawberry skal være aller best på inspirerende opplevelser og digital historiefortelling. Reklamebyrået Maverix har reist rundt i hele Norden og sporet opp de mest spennende historiene om alt hotellgjestene kan oppleve akkurat nå.
24. mai 2023
På sine nye digitale plattform formidler Strawberry historiene om de største kokketalentene, de morsomste opplevelsene og attraksjonene, kule, nye restauranter og spennende menneskehistorier – i de største byene i Norge, Finland, Danmark og Sverige. Ikke bare historier om egne restauranter, hoteller og kokker, men de mest spennende og relevante for alle.
Les alle Strawberry-historiene her
– Vi er i dag blitt så mye mer enn et hotellkonsern. Vi har 120 restauranter, spa, gym, eventarenaer, konferansefasiliteter og eksterne partnere, og da gir det mening å gå videre med en merkevare som representerer hele porteføljen av opplevelser, ikke bare hotelldriften, sier Bettina Flatland, kommunikasjonsdirektør i Strawberry.
Over 1.000 Strawberry-versjoner
Maverix har jobbet tett sammen med Strawberry siden i vinter med research, intervjuer og opptak til lanseringen av den nye merkevaren. Reportasjeteamene har reist til byer som Helsinki, København, Stockholm, Gøteborg, Oslo og Bergen på jakt etter de beste historiene. Multikanal-leveransen består av over 1.000 ulike versjoner, når alle de ulike språkversjonene er tatt med.
– I Strawberry er vi opptatt av totalopplevelsen. Derfor har vi løftet blikket utover bare oss selv og formidler mer enn gjerne historien om Jimmy Øien, som har skapt en bærekraftig suksess i restauranten Rest. Eller livshistorien til Bergens siste cowboy, Alf Roald Sætre, på sjømatstedet Cornelius. Vi formidler også vakre historier om mangfold, bærekraft og innovasjon. Alt dette på fem ulike språk, tilrettelagt for alle kanaler og formidlet på mest moderne digitale vis, forteller Kristin Berg, Head of Content Marketing i Strawberry.
Investert tungt i digital utvikling
Strawberry lanserte sitt nye brand med brask og bram sist mandag. Resultatet var voldsom digital pågang, og plattformen knelte på grunn av inntil 30 ganger så høy trafikk som normalt.
Siden januar har Maverix hatt et titalls utviklere, journalister, fotografer, klippere, SEO-eksperter og språkredaktører i sving.
– Vi har investert tungt i digital kompetanse og digitale verktøy det siste året. Vi har faktisk utviklet vår egen digitale teknologi for versjonering av internasjonal marketing, og nettopp det gjør at vi kan levere så mange versjoner på så kort tid. Jeg vil våge å hevde at nå er vi veldig langt framme i verden på dette området. Nordic Choice ... eh, unnskyld, Strawberry, ga oss et utrolig morsomt oppdrag og er en særdeles framoverlent og inspirerende kunde, sier Linda Nordheim, byråleder i Maverix.
Les mer: Sightrunning med Petter Stordalen gjennom Stockholm
- Petter la hele sin sjel i opptakene i Stockholm, der han tok oss med på sightrunning i sin favorittløype. Våre team hang på som best de kunne og Petter ordnet tillatelser bokstavelig talt on the run. Vi fikk kjøre rundt i slottsparken med fotografene i bagasjerommet og det står flere sightrunnings for tur i andre byer, sier Nordheim.
Om Maverix
I kommunikasjonshuset og reklamebyrået Maverix har vi samlet usedvanlig erfarne reklamefolk og journalister, strateger og rådgivere, klippere og designere. Dermed kan et effektivt team lage kommunikasjon og store kampanjer med en tydelig rød tråd i alle tenkelige kanaler, og komme raskt på lufta med virkemidler som skaper vekst.
En maverick følger ikke opptråkkede stier, men finner nye veier til målet. Kreativitet er ikke et mål i seg selv, men et virkemiddel for å skape vekst og sterke resultater. I Maverix følger vi ikke nødvendigvis boka eller etablerte sannheter, men utfordrer både oss selv og kundene for å skape verdier. Vi har kontorer i både Oslo og Bergen.