Globalisering: Stadig flere kunder trenger innhold og kommunikasjon på mange språk.
I takt med økende internasjonale oppdrag og kommunikasjon på mange ulike språk, starter Maverix avdelingen International Desk.
- Globaliseringen setter sine tydelige spor. Vi har den siste tiden opplevd sterkt økende oppdragsmengde i kommunikasjon og markedsføring som skal leveres på mange språk. Ikke minst nå sist med Visit Norway-avtalen, men også for børsnoterte selskaper og andre som har avdelinger i mange land. Vi er utrolig stolte over å få med oss en kapasitet som Bård Egil på denne satsingen, forteller byråleder Linda Nordheim.
Bård Egil Eide blir faglig ansvarlig for International Desk. Eide har hovedfag i engelsk og har jobbet i mange år med oversettelse og teksting av innhold for store norske mediehus som TV 2, Discovery og NRK. Han jobbet i mange år svært tett sammen med TV 2s utenriksavdeling.
Maverix har nylig vunnet et større oppdrag for Innovasjon Norge / Visit Norway, gjennom en fireårig avtale om produsere internasjonalt innhold for Visit Norway. Det skal produseres store mengder engasjerende innhold på 11 ulike språk for Innovasjon Norge / Visit Norway. Maverix har også en lang rekke andre kunder som kommuniserer og markedsfører seg på mange ulike språk.
Bård Egil Eide startet i jobben i Maverix 1. februar i år.
- Dette er et veldig spennende eventyr, som jeg hadde veldig lyst til å være med på. Jeg gleder meg til å bli kjent med gjengen i Maverix og de mange spennende kundene der, forteller Eide.
Maverix er et kommunikasjonshus med tjenester innen markedsføring, filmproduksjon, design, strategi, investor relations og kreative konsepter. På kundelisten står selskaper som Clas Ohlson, View Software, Jordbærpikene, Andfjord Salmon, TV 2, Aker Biomarine, Empet, Måsøval, Amedia og Santa Maria, for å nevne noen. Selskapet ble startet i 2018 og har kontorer i Oslo og Bergen.
Om Maverix
I kommunikasjonshuset Maverix har vi samlet usedvanlig erfarne reklamefolk og journalister, strateger og rådgivere, klippere og designere. Dermed kan et effektivt team lage kommunikasjon og store kampanjer med en tydelig rød tråd i alle tenkelige kanaler, og komme raskt på lufta med virkemidler som skaper vekst.
En Maverick følger ikke opptråkkede stier, men finner nye veier til målet. Kreativitet er ikke et mål i seg selv, men et virkemiddel for å skape vekst og sterke resultater. I Maverix følger vi ikke nødvendigvis boka eller etablerte sannheter, men utfordrer både oss selv og kundene for å skape verdier. Vi har kontorer i både Oslo og Bergen.