Fullservicebyrået Maverix legger på seg med 50 prosent og vil ende tett under 80 millioner i omsetning i inneværende år.
Fullservicebyrået Maverix legger på seg med 50 prosent og vil ende tett under 80 millioner i omsetning i inneværende år. – Det er gledelig å kunne vise til sterk vekst i et år som dette. Flokken vår har vært helt fantastiske denne høsten, sier byråleder Linda Nordheim.
5 januar 2023
– Vi opplevde svært stor pågang mot slutten av året og gleder oss til å fortell om en lang rekke nye kunder som har kommet inn døren de siste månedene. Vi vet at det er krevende makroøkonomiske tider, men det er kanskje nettopp derfor at nye kunder velger å samle seg hos ett og samme kompetansemiljø som leverer målbare resultater, sier byrålederen.
Sterk digital vekst
Maverix består nå av fem ulike selskaper, som leverer alle fagområder innen markedskommunikasjon, fra digitale plattformer og filmproduksjon til content og konsepter. House of Maverix AS er konsernet, som eier Maverix AS (reklame), Maverix Bergen AS (content, reklame og internasjonalisering), Maverix Studios AS (film- og tv-produksjon) og Picolo AS (martech).
– Vi kan avsløre at det er spesielt innen reiseliv og det digitale området at veksten er sterk. Vi har bygget tung digitale kompetanse, som betaler seg nå. Vi har investert noen millioner i dette, men det har allerede betalt seg, forteller Nordheim.
Etter bare 12 måneder har Maverix nå fått ni kunder inn på den digitale salgs- og markedsføringsplattformen. Dette er kunder innen et bredt spekter av bransjer.
– Vi mener det er helt avgjørende å ta kvantesprang innen tech i slike tider som dette. Det er mer avgjørende enn noen gang å kunne vise til konkrete resultater av investering i markedsføring. Jeg vil takke de ansatte som virkelig har stått Jeg vil takke de ansatte som har hevet seg ut på dypt vann, tatt enhver utfordring, lært, utviklet og grepet alle nye teknologiske muligheter med stor entusiasme, sier byrålederen.
I løpet av 2023 har Maverix ansatt om lag 10 nye personer. Selskapet har kontorer i Oslo og Bergen og teller nå om lag 60 ansatte.
God kultur for newbiz
– Verken nå eller under pandemien har vi hatt behov for å kutte eller permittere. Man skal aldri si aldri, men vi har veldig sterk kultur for kreative salgspitsjer og newbiz, sier Nordheim.
Maverix ble etablert av Nordheim, Paal Tarjei Aasheim, Petter Borg og Jan Ove Årsæther i 2018. Senere har Ola Gråberg kommet inn på eiersiden.
– For regnskapsåret 2023 går vi over til konsernregnskap. Våre prognoser nå rett før jul tilsier at vi ender rett under 80 millioner i omsetning. Vi vil også ha en pen lønnsomhet i året som har gått, men må komme tilbake endelige tall her ut på nyåret etter periodiseringer og avskrivinger, sier Nordheim.
Les mer: 1001 Strawberry-historier fra hele Norden
Om Maverix
I kommunikasjonshuset og reklamebyrået Maverix har vi samlet usedvanlig erfarne reklamefolk og journalister, strateger og rådgivere, klippere og designere. Dermed kan et effektivt team lage kommunikasjon og store kampanjer med en tydelig rød tråd i alle tenkelige kanaler, og komme raskt på lufta med virkemidler som skaper vekst.
En maverick følger ikke opptråkkede stier, men finner nye veier til målet. Kreativitet er ikke et mål i seg selv, men et virkemiddel for å skape vekst og sterke resultater. I Maverix følger vi ikke nødvendigvis boka eller etablerte sannheter, men utfordrer både oss selv og kundene for å skape verdier. Vi har kontorer i både Oslo og Bergen.