– Det er spesielt på det digitale området trykket er høyt nå. Der har vi investert tungt siste året, forteller Linda Nordheim.
Maverix vokste sterkt i 2022 og økte omsetningen med 35 prosent. Resultatet er også det høyeste i selskapets historie. – Det er spesielt på det digitale området trykket er høyt nå. Der har vi investert tungt siste året, forteller byråleder Linda Nordheim.
5. juli 2023
Maverix ble etablert vinteren 2018 og består i dag av reklamebyråene Maverix og Maverix Bergen, samt produksjonsselskapet og contentbyrået Maverix Studios. Samlet sett omsatte selskapene under morselskapet House of Maverix for over 54 millioner kroner i 2022. En økning på 14 millioner og 35 prosent fra året før. Samlet EBITDA er 6,5 millioner kroner.
– Det er bare en måte å vokse på i et veletablert marked som den norske reklamebransjen. Det er å levere stor verdi for kundene. Man er ikke bedre enn summen av de talentene man har i flokken sin.Heldigvis har vi sikret oss mange supertalenter og det er de som har æren for veksten vår, sier Nordheim.
Sterk digital etterspørsel
Maverix ansatte en egen digitaldirektør i fjor og det er nettopp på det digitale området veksten var størst i året som gikk.
– Vi opplever at etterspørselen etter digital salgs- og markedsføringskraft er sterk. Skal man henge med i dagens konkurranse er det èn ting som er helt åpenbart for meg, man må ha digitale genier som sørger for at man er ledende på utviklingen. Som går veldig fort akkurat nå, sier Nordheim.
Maverix var et av selskapene som var med på relanseringen av Nordic Choice Hotels som Strawberry. Nordheim trekker fram leveransen til Strawberry som resultatet av digital kompetanse kombinert med erfaring og kvalitet.
Sikter mot 70 millioner
– Vi hadde ikke klart å levere for Strawberry på samme måte for to år siden. Vi har taA store steg og er nå veldig godt rigget for videre vekst. Vi har allerede passert den samlede 2021-omsetningen nå i juni og styrer mot over 70 millioner i år. Blant de viktigste årsakene til tilliten vi får, er at vi flytter varene ut av hyllene for kundene og oppnår konkrete resultater, sier Nordheim.
Maverix ble foruten Nordheim etablert av Paal Tarjei Aasheim, Petter Borg og Jan Ove Årsæther i 2018. Senere har Ola Gråberg kommet inn som partner. Selskapet har i dag 54 ansatte fordelt på Oslo og Bergen. Blant de største kundene finner man TV 2, Visit Norway, Innovasjon Norge, Norsk Rikstoto, Strawberry, Andfjord Salmon og Duett.
Les mer: Sightrunning med Petter Stordalen gjennom Stockholm
Om Maverix
I kommunikasjonshuset og reklamebyrået Maverix har vi samlet usedvanlig erfarne reklamefolk og journalister, strateger og rådgivere, klippere og designere. Dermed kan et effektivt team lage kommunikasjon og store kampanjer med en tydelig rød tråd i alle tenkelige kanaler, og komme raskt på lufta med virkemidler som skaper vekst.
En maverick følger ikke opptråkkede stier, men finner nye veier til målet. Kreativitet er ikke et mål i seg selv, men et virkemiddel for å skape vekst og sterke resultater. I Maverix følger vi ikke nødvendigvis boka eller etablerte sannheter, men utfordrer både oss selv og kundene for å skape verdier. Vi har kontorer i både Oslo og Bergen.