Maverix blir partner med Storyblok, en av verdens raskest voksende softwareløsninger for publisering og markedsføring.
Maverix blir partner med Storyblok, en av verdens raskest voksende softwareløsninger for publisering og markedsføring. – Storyblok er en drømmepartner og framstår som det mest innovative techselskapet innen publisering, markedsføringsteknologi og AI i dag, sier byråleder Linda Nordheim i Maverix.
22. november 2024
Storyblok har hatt en eksplosiv vekst siden oppstarten for få år siden og det er få digitale løsninger som vokser like raskt for tiden.
– Vi har benyttet Storyblok allerede i mer enn 2 år og er veldig glade for nå å kunne formalisere vårt samarbeid som norsk partner. Vi får svært gode tilbakemeldinger fra alle våre norske brukere på denne publiseringsløsningen. Det rapporteres om 70 prosent mindre tid brukt på selve publiseringsprosessen og det er et tall vi kjenner oss godt igjen i, sier Nordheim.
Se vår partnerside hos Storyblok.
I dag benytter over 200.000 utviklere og markedsførere fra ledende merkevarer som Disney, Adidas, T-Mobile, Renault, Oatly nettopp Storyblok, for å samle innhold og skape bedre digitale opplevelser på tvers av alle kanaler. Storybloks team består av 240 medarbeidere fordelt på hele 45 land, men har hentet 1 milliard kroner fra investorer for å skalere opp framover.
Storyblok er et nyskapende headless content management system (CMS), og var første headless CMS i verden med visuell editor og med integrerte AI-løsninger som Ideation Room. Dette er blant årsakene til at Storyblok gikk fra bare 2 medarbeidere til 240 på bare litt over 2 år.
Stadig flere kunder går nå bort fra tradisjonelle og monolittiske CMS-løsninger til fordel for betydelig mer fleksible løsninger som Storyblok. Globalt sett får desintegrerte og komponérbar arkitektur stadig mer oppmerksomhet.
Hotellselskapet De Bergenske er blant Maverix sine kunder som har gått helt og fullt inn på den nye plattformen, med oppsiktsvekkende resultater:
Nytt konsept og ny digital plattform har skapt rekordsalg hos De Bergenske
– Vår forskning viser at 75 % av amerikanske bedrifter rapporterer forbedrede KPI-er, økt inntekt og produktivitet etter å ha gått over til et komponérbart, headless CMS. Selv med disse høye tilfredshetstallene, er det kun 22 % av amerikanske bedrifter som bruker et headless CMS i sine innholdsoperasjoner. Mulighetene i dette markedet er enorme, og vår suksess hittil gir oss et solid fundament for å hjelpe selskaper med å skape bedre digitale opplevelser, sier Julia Doria, salgsdirektør i USA for Storyblok.
I Storybloks State of CMS 2024 rapporterte over 99 % av CMS-brukere over hele verden som byttet til et headless system, om helt konkrete forbedringer. De vanligste fordelene var økt ROI (opplevd av 61 % av brukerne) og produktivitetsforbedringer (opplevd av 58 % av brukerne).
Lær mer om Storyblok.
Se flere caser eller kundehistorier.
Storyblok er et innholdsadministrasjonssystem (CMS) som gir bedrifter mulighet til å bli markedsledere ved å akselerere innholdsleveranser og innovative digitale opplevelser. Storyblok hjelper deg med å få verdi ut av innholdet raskere ved å fjerne barrierer mellom utviklere og markedsføringsteam, og ved å tilby en intuitiv, skalerbar og intelligent plattform som leverer digitale opplevelser fra idé til suksess.
Ledende merkevarer som Disney, Adidas, T-Mobile, Renault, Oatly og over 200 000 andre utviklere og markedsførere i mer enn 130 land bruker Storyblok for å skape bedre innholdsopplevelser.
Se hvorfor Storyblok ble kåret til den beste CMS-en av G2 på www.storyblok.com og følg Storyblok på LinkedIn og X.
I kommunikasjonshuset, teknologi- og reklamebyrået Maverix har vi samlet usedvanlig erfarne reklamefolk og journalister, strateger og rådgivere, digitale utviklere og designere. Dermed kan et effektivt team lage kommunikasjon og store kampanjer med en tydelig rød tråd i alle tenkelige kanaler, og komme raskt på lufta med virkemidler som skaper vekst.
En maverick følger ikke opptråkkede stier, men finner nye veier til målet. Kreativitet er ikke et mål i seg selv, men et virkemiddel for å skape vekst og sterke resultater. I Maverix følger vi ikke nødvendigvis boka eller etablerte sannheter, men utfordrer både oss selv og kundene for å skape verdier. Vi har kontorer i både Oslo og Bergen.